Vem kan segla utan vind

Idag var dagen som vi taggat till! Vi hade beställt en båttur! Där skulle man få åka bananbåt, äta gratis mat, simma bland fiskar, hoppa från klippor, och sist men inte minst, mata delfiner!! 6 timmar tog denna båttur, men det blev 6 timmars slöseri med tid! Dom sa att det bara skulle vara skandinavier i våran ålder på båten, men 75% var turkiska män. Och dom andra procenten var barnfamiljer! Båträdd som jag är så tvingade jag mig på båten för alla roliga saker. Dock blev det inte så roligt. Vi fick inte simma bland fiskarna, dom slängde i en brödbit som vi fick se ätas upp. Vi fick inte åka gratis banan båt som vi var lovade, det kostade 20lira. Två stycken hoppade från ett berg,och det var dom som jobbade där. Den när dom hoppat så åkte båten direkt innan man hann något annat. Och vi fick inte se en enda delfin!! Men vi fick iallafall maten gratis, dock knappt ätbar! Så denna båtresan blev allt annat än bra! Äckliga turkar, äckligt hav, äckligt stora vågor som fick mig tro att båten skulle välta, sjösjuk blev jag, brände mig gjorde jag också. Så man kan säga att jag Jenny och Ebba satt på våra söta rumpor på exakt samma ställe i många många timmar helt i onödan! Det enda som var bra var att vi kunde prata högt när vi snackade skit om alla ombord! Typ dom enda svenskarna! Ja så har vi spenderat våran lördag!! Igår åt vi plankstek, drack en drink och kollade svensk fotboll! Men nu lämnar jag idag bakom mig, nu taggar vi dom sista dagarna i varma alanya! lots of love, ida

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0